Wydawanie zaświadczeń z rejestru mieszkańców lub rejestru zamieszkania cudzoziemców

Symbol
5345.2

Komórka
SO

Termin załatwienia
Odpowiedź do 30 dni od daty wpływu wniosku.

Opis
Zaświadczenie zawierające odpis przetworzonych danych osoby zainteresowanej (np. zaświadczenie o zameldowaniu, zaświadczenie o wymeldowaniu, numer PESEL) wydaje organ prowadzący ewidencję ludności na wniosek tej osoby.

Kogo dotyczy
Osoby fizyczne.

Wymagane dokumenty

  1. Wniosek o wydanie zaświadczenia z rejestru mieszkańców lub rejestru zamieszkania cudzoziemców.
  2. Wazny dowód osobisty lub paszport.
  3. Potwierdzenie wniesienia opłaty skarbowej.

W przypadku zgłoszenia zameldowania przez pełnomocnika wymagane jest także:

  1. Pisemne pełnomocnictwo udzielone w formie pisemnej, o której mowa w art. 33 §2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r.- Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2016 r. poz. 23 z późn. zm.), wraz z dowodem wniesienia opłaty skarbowej z tytułu złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa.
  2. Dowód osobisty lub paszport pełnomocnika.

Miejsce składania pism
Urząd Gminy Stara Biała, ul. Jana Kazimierza 1, 09-411 Biała, pok. nr 20, tel. 24 366-87-19.

Sposób załatwienia
Wydanie zaświadczenia lub pisemnej informacji.
Wydanie postanowienia, w przypadku odmowy udostępnienia danych.

Opłaty
Opłata za zaświadczenie z rejestru mieszkańców lub rejestru zamieszkania cudzoziemców wynosi 17,00 zł Opłata skarbowa- 17,00 zł za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa .
Nie podlega opłacie skarbowej czynność złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu.
Opłacie nie podlegają zaświadczenia zwolnione z opłaty w trybie ustawy z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2015 r. poz. 783 z późn. zm.).

Opłatę skarbową można uiścić:

  1. w kasie Urzędu Gminy Stara Biała pokój numer 12 (bez dodatkowych opłat).
  2. na rachunek bankowy:
    Bank Spółdzielczy w Starej Białej, ul. Bankowa 1, 09-411 Biała Nr konta: 37 9038 0004 0000 0013 2000 0010

Podstawa prawna

  1. Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Dz. U. z 2016 r. poz. 722 z późn. zm).
  2. Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2016 r. poz. 922 z późn. zm.).
  3. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2015 r. poz. 783 z późn. zm.).
  4. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2016 r. poz. 23 z późn. zm.).

Tryb odwoławczy
Na postanowienie o odmowie wydania zaświadczenia o żądanej treści przysługuje prawo wniesienia zażalenia do Wojewody Mazowieckiego w terminie 7 dni od daty jej doręczenia, za pośrednictwem organu, który wydał postanowienie.

Inne informacje
Zaświadczenie z rejestru mieszkańców lub rejestru zamieszkania cudzoziemców na wniosek zainteresowanej osoby wydaje się tylko tej osobie lub jej pełnomocnikowi.

Pliki do pobrania:

Lp. Nazwa pliku Zdjęciewersja *.pdf
1. Wniosek o wydanie zaświadczenia z rejestru mieszkańców lub rejestru zamieszkania cudzoziemców Pobierz plik (139kB) pdf
2. Pełnomocnictwo Pobierz plik (607kB) pdf

Wytworzył: Adrian Portalski (28 lutego 2013)
Opublikował: Roman Gęsiarz (28 lutego 2013, 14:09:33)

Ostatnia zmiana: Magdalena Łabędzka (10 lipca 2017, 11:33:29)
Zmieniono: Aktualizacja Wniosku o wydanie zaświadczenia z rejestru mieszkańców lub rejestru zamieszkania cudzoziemców.

rejestr zmian tej informacji »


Liczba odsłon: 2699

wersja do zapisu wersja do druku

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

Zamknij