Kodeks Etyki

Kodeks Etyki pracowników Urzędu Gminy Stara Biała

"Samorząd działa etycznie i jest odporny na działania korupcyjne.
Władze jasno deklarują i wcielają w Zycie postawę nietolerowania korupcji."

  1. Kodeks Etyki Pracowników Urzędu Gminy Stara Biała stanowi zbiór wartości i zasad, jakimi powinni się kierować pracownicy wykonując obowiązki służbowe.
    Celem kodeksu jest poprawa jakości funkcjonowania Urzędu Gminy oraz zwiększenie zaufania mieszkańców gminy do samorządu lokalnego.
  2. Pracownicy Urzędu Gminy Stara Biała mają świadomość, że ich praca jest służbą publiczną, której celem nadrzędnym jest dobro wspólnoty samorządowej i każdego mieszkańca gminy z osobna.
    Postawę i pracę każdego pracownika charakteryzują wartości i zasady, takie jak: sprawiedliwość, lojalność, szacunek, godność, odpowiedzialność, uczciwość.

Najważniejszą wartością jest mieszkaniec.

  1. Przy realizacji zadań pracownicy zobowiązują się kierować przepisami prawa oraz interesem wspólnoty samorządowej, pamiętając, że współtworzą wizerunek pracownika samorządowego.
  2. Pracownicy realizują swoje obowiązki w sposób nie budzący wątpliwości etycznych i zwiększający zaufanie mieszkańców do samorządu, w szczególności zaś:
    1. Wykonują swoją pracę mając zawsze na względzie szacunek i poszanowanie godności współpracowników oraz interesantów, wykorzystując w maksymalnym stopniu swoją wiedzę i umiejętności,
    2. Angażują się w rozwój własnych kompetencji i wiedzy w celu jak najlepszego wykonywania pracy w Urzędzie,
    3. Przekładają interes wspólnoty samorządowej nad interesy własne, a także środowiska, w którym przebywają
    4. Wydają sprawiedliwie i uczciwie decyzje, a przy ich podejmowaniu kierują się literą prawa i interesem wspólnoty samorządowej,
    5. Podczas realizowania określonej procedury administracyjnej mają obowiązek udzielenia interesantowi wyczerpujących informacji, które mogą mieć wpływy na podjętą później decyzję administracyjną,
    6. Nie unikają przyznania się do własnej pomyłki, są gotowi do poniesienia odpowiedzialności za własny błąd oraz do natychmiastowego naprawienia konsekwencji niewłaściwego zachowania lub niewłaściwej decyzji,
    7. Zgodnie z prawem, w sposób racjonalny i oszczędny, gospodarują budżetem gminy.
  3. W bezpośrednich kontaktach z interesantami pracownicy Urzędu wyróżniają się: taktownością, uprzejmością, wysoką kulturą osobistą oraz przede wszystkim życzliwością i dbałością o odpowiednią i rzetelną obsługę interesanta, starając się pomóc w szybkim i sprawnym załatwianiu sprawy.
  4. Pracownicy są lojalni wobec siebie i odnoszą się z szacunkiem do swoich zwierzchników i podwładnych.

Biała, sierpień 2005 r.


Wytworzył: Magdalena Łabędzka (25 stycznia 2011)
Opublikował: Roman Gęsiarz (25 stycznia 2011, 09:16:17)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 4660

wersja do zapisu wersja do druku

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

Zamknij