Symbol
6131

Komórka
RGK.R.

Termin załatwienia
Zgodnie z ustawą z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tj. Dz. U. 2013 r. poz. 267), nie później jak w terminie do 30 dni, a w sprawach szczególnie skomplikowanych do 60 dni od daty złożenia wniosku.

Opis
Wnioskodawca określa:
  1. imię, nazwisko i adres albo nazwę i siedzibę posiadacza i właściciela nieruchomości,
  2. telefon kontaktowy,
  3. tytuł prawny władania nieruchomością,
  4. nazwę gatunku drzewa lub krzewu,
  5. obwód pnia drzewa mierzonego na wysokości 130 cm i/lub wielkość powierzchni z której zostaną usunięte krzewy,
  6. przeznaczenia terenu, na którym rośnie drzewo lub krzew,
  7. przyczynę i termin zamierzonego usunięcia drzewa lub krzewu.

Kogo dotyczy
Osoba fizyczna, osoba prawna.

Wymagane dokumenty
  1. Wypełniony wniosek o wydanie zezwolenia na usunięcie drzew lub krzewów, którego druk jest do pobrania w pokoju nr 9 lub na stronie internetowej Urzędu,
  2. Kserokopia dokumentu potwierdzającego prawo do dysponowania nieruchomością, z terenu którego ma być usunięte drzewo/krzew,
  3. W przypadku, gdy o usunięcie wnioskuje dzierżawca lub zarządca, wymagana jest pisemna zgoda właściciela działki,
  4. Kserokopia mapy lub rysunek z usytuowaniem drzew/krzewów w stosunku do granic nieruchomości i obiektów budowlanych istniejących lub budowanych na tej nieruchomości,
  5. W przypadku, gdy drzewo/krzew ma być usunięte w związku z inwestycją budowlaną - kopia aktualnego pozwolenia na budowę.

Miejsce składania pism
Kancelaria Urzędu Gminy Stara Biała, ul. Jana Kazimierza 1, 09-411 Biała.

Sposób załatwienia
Wydanie decyzji w terminie nie dłuższym niż do 30 dni od daty złożenia wniosku. Termin ten ulega wydłużeniu w przypadkach szczególnie skomplikowanych do 60 dni od daty złożenia wniosku.

Opłaty
  1. Wydanie zezwolenia - bez opłat.
  2. Za usunięcie drzew lub krzewów nalicza się opłatę, jeśli wycinka nie spełnia warunków wymienionych w art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (tj. Dz. U. 2013 r. poz. 627).
  3. Opłata skarbowa od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii wynosi 17 zł (z wyłączeniem pełnomocnictwa udzielanego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu, lub gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony z opłaty skarbowej).

Podstawa prawna
  1. Ustawa z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (tj. Dz. U. 2013 r. poz. 627), ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tj. Dz. U. 2013 r. poz. 267).

Tryb odwoławczy
Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Płocku za pośrednictwem Wójta Gminy Stara Biała w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji.


Załączniki:

Wzór wniosku
Wzór wniosku
pobierz plik
pobierz plik