Symbol
5351

Komórka
USC

Termin załatwienia
Niezwłocznie.

Opis
Zgon osoby rejestruje się w urzędzie stanu cywilnego właściwym dla miejsca tego zdarzenia w terminie 3 dni od sporządzenia karty zgonu lub w ciągu 24 h od zgonu, jeżeli zgon nastąpił na skutek choroby zakaźnej.
Zgłoszenia zgonu może dokonać:

    ­
  1. małżonek osoby zmarłej,
  2. ­
  3. krewni wstępni np. rodzice, dziadkowie,
  4. ­
  5. krewni zstępni np. dzieci, wnuki,
  6. ­
  7. krewni boczni do 4 stopnia pokrewieństwa np. brat, siostra, bratanek, siostrzenica,
  8. ­
  9. powinowaci w linii prostej do 1 stopnia np. teściowie, zięć, synowa.

Kogo dotyczy
Osoby, które zmarły na terenie gminy Stara Biała.

Wymagane dokumenty

  1. Karta zgonu wydana przez lekarza.
  2. Dokument tożsamości osoby zmarłej.
  3. Dowód osobisty osoby zgłaszającej zgon.

Miejsce składania pism
Urząd Stanu Cywilnego, ul. Jana Kazimierza 1, 09-411 Biała, pok. nr 21, tel. 24 366-87-23.

Sposób załatwienia
Sporządzenie aktu zgonu i wydanie jednego egzemplarza odpisu skróconego aktu zgonu osobie zgłaszającej.

Opłaty
Opłaty skarbowej nie pobiera się.

Podstawa prawna

  1. Ustawa z dnia 28 listopada 2014 r. Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz. U. z 2016 r. poz. 2064).

Tryb odwoławczy
Nie dotyczy.

Inne
Jeśli z przyczyn technicznych rejestracja zgonu nie będzie możliwa w dniu zgłoszenia, w karcie zgonu zostanie zamieszczona adnotacja o zgłoszeniu zgonu. Zgon zostanie wówczas zarejestrowany w najbliższym możliwym terminie, a osobie, która zgłosiła zgon zostaną wydane dwa odpisy aktu zgonu.
Zachęcamy Państwa do korzystania z portalu www.obywatel.gov.pl gdzie można uzyskać prostą i zrozumiałą informację, jak załatwić najpopularniejsze sprawy w urzędzie.



Załączniki:

Wniosek o wydanie 3 egz. odpisu skróconego aktu zgonu
pobierz plik
pobierz plik
Pobierz plik
Pobierz plik
Pobierz plik