Symbol
5345.2

Komórka
SO

Termin załatwienia
Do 30 dni od daty wpływu wniosku.

Opis
Zaświadczenie zawierające odpis przetworzonych danych osoby zainteresowanej (np. zaświadczenie o zameldowaniu, zaświadczenie o wymeldowaniu, numer PESEL) wydaje organ prowadzący ewidencję ludności na wniosek tej osoby.

Kogo dotyczy
Osoby fizyczne.

Wymagane dokumenty

  1. Wniosek o wydanie zaświadczenia z rejestru mieszkańców.
  2. Ważny dowód osobisty lub paszport.
  3. Potwierdzenie wniesienia opłaty skarbowej.

W przypadku zgłoszenia zameldowania przez pełnomocnika wymagane jest także:

  1. Pisemne pełnomocnictwo udzielone w formie pisemnej, o której mowa w art. 33 §2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r.- Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2018 r. poz. 2096), wraz z dowodem wniesienia opłaty skarbowej z tytułu złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa.
  2. Dowód osobisty lub paszport pełnomocnika.


Miejsce składania pism

Urząd Gminy Stara Biała, ul. Jana Kazimierza 1, 09-411 Biała, pok. nr 20, tel. 24 366-87-19.

Sposób załatwienia

  • Wydanie zaświadczenia lub pisemnej informacji.
  • Wydanie postanowienia, w przypadku odmowy udostępnienia danych.


Opłaty

Opłata za zaświadczenie z rejestru mieszkańców wynosi 17,00 zł.
Opłata skarbowa- 17,00 zł za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa. Nie podlega opłacie skarbowej czynność złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu.
Opłacie nie podlegają zaświadczenia zwolnione z opłaty w trybie ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2018 r. poz. 1044, z późn. zm.).

Opłatę skarbową można uiścić:

  1. w kasie Urzędu Gminy Stara Biała pokój numer 13 (bez dodatkowych opłat).
  2. na rachunek bankowy:
    Bank Spółdzielczy w Starej Białej, ul. Bankowa 1, 09-411 Biała
    Nr konta: 37 9038 0004 0000 0013 2000 0010


Podstawa prawna

  1. Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Dz. U. z 2018 r. poz. 1382, z późn. zm).
  2. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2018 r. poz. 1044, z późn. zm.).
  3. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2018 r. poz. 2096).


Tryb odwoławczy

Na postanowienie o odmowie wydania zaświadczenia o żądanej treści przysługuje prawo wniesienia zażalenia do Wojewody Mazowieckiego w terminie 7 dni od daty jej doręczenia, za pośrednictwem organu, który wydał postanowienie.

Inne informacje
Zaświadczenie z rejestru mieszkańców na wniosek zainteresowanej osoby wydaje się tylko tej osobie lub jej pełnomocnikowi.



Załączniki:

Wniosek o wydanie zaświadczenia z rejestru mieszkańców
Klauzula informacyjna - ewidencja ludności