W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt


Wójt Gminy Stara Biała

Sławomir Wawrzyński

Urząd Gminy Stara Biała

ul. Jana Kazimierza 1
09-411 Biała


tel.: +48 (24) 366 87 10
fax: +48 (24) 365 61 65


Strona internetowa: www.starabiala.pl

email: gmina@starabiala.pl

Wniosek o rozłożenie na raty podatku/zaległości podatkowej wraz z odsetkami za zwłokę - osoby fizyczne

Wersja strony w formacie XML
Szczegóły
Kategoria sprawy podatki
Komórka odpowiedzialna Referat Finansowy

Symbol
3123

Komórka
FN.P.

Termin załatwienia
Miesiąc, a sprawy szczególnie skomplikowane - nie później niż w ciągu 2 miesięcy od dnia wszczęcia postępowania.

Opis
Zgodnie z Ordynacją podatkową w przypadkach uzasadnionych ważnym interesem podatnika lub interesem publicznym organ podatkowy na wniosek podatnika, może rozłożyć na raty podatek lub rozłożyć na raty zaległość podatkową wraz z odsetkami za zwłokę.

Kogo dotyczy
Osoby fizyczne.

Wymagane dokumenty

Podatnik będący osobą fizyczną nie prowadzący działalności gospodarczej, ani rolniczej zobowiązany jest do złożenia nw. dokumentów:

  1. Wniosek o rozłożenia na raty podatku / rozłożenie na raty zaległości podatkowej wraz z odsetkami za zwłokę wraz z uzasadnieniem.
    pobierz plik
  2. Oświadczenie o stanie majątkowym, rodzinnym i o sytuacji materialnej Podatnika.
    pobierz plik
  3. Dowody obrazujących aktualną sytuację finansową, majątkową i rodzinną - uzyskiwanych dochodów własnych oraz osób pozostających we wspólnym gospodarstwie domowym (tj.: zeznania podatkowego za poprzedni rok, aktualnych zaświadczeń z zakładu pracy, odcinków rent, emerytur, wyciągów z rachunków bankowych, decyzji przysądzających świadczenia z pomocy społecznej) oraz wydatków własnych, a także osób pozostających we wspólnym gospodarstwie domowym (tj. rachunków za opłaty, spłat kredytów, pożyczek, wydatków na leki) oraz innych dokumentów potwierdzających informacje wskazane. w oświadczeniu;

 

Podatnik będący osobą fizyczną posiadający gospodarstwo rolne/prowadzący działalność rolniczą zobowiązany jest do złożenia nw. dokumentów:

  1. Wniosek o rozłożenia na raty podatku / rozłożenie na raty zaległości podatkowej wraz z odsetkami za zwłokę wraz z uzasadnieniem.
    pobierz plik
  2. Oświadczenie o stanie majątkowym, rodzinnym i o sytuacji materialnej (Rolnicy)
    pobierz plik
  3. Dowody obrazujących aktualną sytuację finansową, majątkową i rodzinną - uzyskiwanych dochodów własnych oraz osób pozostających we wspólnym gospodarstwie domowym (tj.: zeznania podatkowego za poprzedni rok, aktualnych zaświadczeń z zakładu pracy, odcinków rent, emerytur, wyciągów z rachunków bankowych, decyzji przysądzających świadczenia z pomocy społecznej) oraz wydatków własnych, a także osób pozostających we wspólnym gospodarstwie domowym (tj. rachunków za opłaty, spłat kredytów, pożyczek, wydatków na leki) oraz innych dokumentów potwierdzających informacje wskazane w oświadczeniu.
  4. Formularz informacji przedstawionych przez wnioskodawcę
    pobierz plik
  5. Oświadczenia o otrzymanej/nieotrzymanej pomocy de minimis.
    pobierz plik
  6. Zaświadczenia o pomocy de minimis lub oświadczenie o otrzymanej wielkości pomocy de minimis.
    pobierz plik
  7. Oświadczenie o wykorzystywaniu produktów rolnych na własne potrzeby.
    pobierz plik

 

Podatnik będący osobą fizyczną prowadzący działalność gospodarczą zobowiązany jest do złożenia nw. dokumentów:

  1. Wniosek o rozłożenia na raty podatku / rozłożenie na raty zaległości podatkowej wraz z odsetkami za zwłokę wraz z uzasadnieniem.
    pobierz plik
  2. Oświadczenie o stanie majątkowym, rodzinnym i o sytuacji materialnej Podatnika.
    pobierz plik
  3. Dowody obrazujących aktualną sytuację finansową, majątkową i rodzinną - uzyskiwanych dochodów własnych oraz osób pozostających we wspólnym gospodarstwie domowym (tj.: zeznania podatkowego za poprzedni rok, aktualnych zaświadczeń z zakładu pracy, odcinków rent, emerytur, wyciągów z rachunków bankowych, decyzji przysądzających świadczenia z pomocy społecznej) oraz wydatków własnych, a także osób pozostających we wspólnym gospodarstwie domowym (tj. rachunków za opłaty, spłat kredytów, pożyczek, wydatków na leki) oraz innych dokumentów potwierdzających informacje wskazane w oświadczeniu.
  4. Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis
    pobierz plik
  5. Oświadczenie o otrzymanej /nieotrzymanej pomocy de minimis
    pobierz plik
  6. Zaświadczenia o pomocy de minimis lub oświadczenie o otrzymanej wielkości pomocy de minimis
    pobierz plik
  7. Zeznania o wysokości osiągniętego dochodu (poniesionej straty) i informacje finansowe za okres 3 ostatnich lat podatkowych (rachunek zysków i start, bilans), sporządzonych zgodnie z przepisami o rachunkowości w oparciu o przyjętą formę rozliczenia dochodów.

 

Miejsce składania pism
Urząd Gminy Stara Biała, ul. Jana Kazimierza 1, 09-411 Biała, pok. 13, tel. 24 366-87-12.

Sposób załatwienia
Organ podatkowy wydaje decyzję w przedmiocie rozłożenia na raty podatku bądź rozłożenia na raty zaległości podatkowej wraz z odsetkami za zwłokę.

Opłaty
Złożenie wniosku i wydanie decyzji w sprawie rozłożenia na raty podatku bądź rozłożenia na raty zaległości podatkowej jest wolne od opłat.

Podstawa prawna

  1. Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz.U. z 2020 r. poz. 1325 z późn. zm.).
  2. Rozporządzenia Komisji (UE) Nr 1408/2013 z dnia 18 grudnia 2013 r. w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis w sektorze rolnym (Dz. Urz. UE L 352 z 24.12.2013, s. 9).
  3. Rozporządzenie Komisji UE Nr 1407/2013 z dnia 18 grudnia 2013 r. w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis (Dz. Urz. UE L 352/1).
  4. Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 sierpnia 2005 r. w sprawie właściwości organów podatkowych (Dz. U. z 2019 r. poz. 2371, z późn. zm.).

 

Tryb odwoławczy
Na decyzję w sprawie umorzenia służy stronie prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Płocku za pośrednictwem Wójta Gminy, w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.

Inne informacje
W razie niedotrzymania terminu płatności którejkolwiek z rat, na jakie został rozłożony podatek lub zaległość podatkowa, następuje z mocy prawa wygaśnięcie decyzji w części dotyczącej raty niezapłaconej w terminie płatności.

Załączniki

Powiadom znajomego