Podinspektor – stanowisko pracy ds. ochrony powietrza –Ekodoradca w Referacie Rolnictwa i Gospodarki Komunalnej
Wersja strony w formacie XMLUzasadnienie unieważnienia |
Komisja Rekrutacyjna informuje, że w wyniku przeprowadzonej procedury naboru postanowiła nie rekomendować kandydata do zatrudnienia. Mając powyższe na uwadze, nabór na wolne stanowisko urzędnicze – Podinspektora do spraw ochrony powietrza – Ekodoradca - w Referacie Rolnictwa i Gospodarki Komunalnej nie został rozstrzygnięty. Następny konkurs na ww. stanowisko zostanie ogłoszony w terminie późniejszym. |
---|
Stanowisko | Podinspektor – stanowisko pracy ds. ochrony powietrza –Ekodoradca w Referacie Rolnictwa i Gospodarki Komunalnej |
---|---|
Miejsce pracy | Urząd Gminy Stara Biała |
Termin składania ofert | |
Miejsce składania ofert | Urząd Gminy Stara Biała, ul. Jana Kazimierza 1, 09-411 Biała - Kancelaria pok. nr 22 |
Status | unieważnione |
Wójt Gminy Stara Biała informuje o wolnym stanowisku urzędniczym
oraz ogłasza otwarty i konkurencyjny nabór kandydatów na wolne stanowisko urzędnicze
Nazwa i adres jednostki: Urząd Gminy Stara Biała, Biała ul. Jana Kazimierza 1, 09-411 Biała, pow. płocki, woj. mazowieckie
Wolne stanowisko urzędnicze: Podinspektor – stanowisko pracy ds. ochrony powietrza –Ekodoradca w Referacie Rolnictwa i Gospodarki Komunalnej
Liczba etatu - 1 etat
Wymiar etatu - cały etat
I. Wymagania niezbędne:
-
Obywatelstwo polskie.
-
Posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych.
-
Brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.
-
Nieposzlakowana opinia.
-
Wykształcenie średnie preferowane kierunki: ochrona środowiska, energetyka, odnawialne źródła energii, chemia, fizyka, budownictwo, ekonomia.
-
Udokumentowany minimum 3 letni staż pracy.
-
Bardzo dobra znajomość obsługi komputera, poparta oświadczeniem kandydata lub zaświadczeniem o ukończeniu kursu.
-
Posiadanie prawo jazdy kategorii „B” i samochodu prywatnego do wykorzystywania w celach służbowych.
-
Gotowość do podnoszenia kwalifikacji i zdobywania nowych umiejętności.
-
Gotowość do pracy w niestandardowych godzinach, dostosowanych do potrzeb mieszkańców.
II. Wymagania dodatkowe:
-
Na tym stanowisku wymagana będzie wiedza z zakresu przepisów prawa objętych następującymi ustawami w zakresie przypisanym do stanowiska pracy:
-
z 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (Dz.U. z 2022 r. poz. 2556 ze zm.);
-
z dnia 20 lutego 2015 r. o odnawialnych źródłach energii (Dz. U. z 2022 r. poz. 1378 ze zm.);
-
z dnia 10 kwietnia 1997 r. - Prawo energetyczne (tj. Dz. U. z 2022 r. poz. 1385 ze zm.);
-
z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2022 r. poz. 1710 ze zm.);
-
z 21 listopada 2008 r. o wspieraniu termomodernizacji i remontów oraz o centralnej ewidencji emisyjności budynków (Dz.U. z 2022 r. poz. 438 ze zm.);
-
z 25 sierpnia 2006 r. o systemie monitorowania i kontrolowania jakości paliw (Dz.U. z 2023 r. poz. 846 ze zm.);
-
z 6 marca 2018 r. Prawo przedsiębiorców (Dz.U. z 2022 r. poz. 221 ze zm.);
-
z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2023 r. poz. 775 ze zm.);
-
z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2022 r. poz. 530 ze zm.);
-
z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2022 r. poz. 40 ze zm.);
przepisów wykonawczych do ww. ustaw oraz przepisów prawa miejscowego w zakresie niezbędnym na tym
stanowisku oraz;
-
rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 20 czerwca 2002 r. w sprawie „Zasad techniki prawodawczej” (Dz.U. z 2016 r. poz. 283),
-
rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych (Dz.U. z 2011 r. Nr 14, poz. 67).
Ponadto stanowisku wymagana będzie wiedza z zakresu przepisów prawa:
-
dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/944 z dnia 5 czerwca 2019 r. w sprawie wspólnych zasad rynku wewnętrznego energii elektrycznej oraz zmieniająca dyrektywę 2012/27/UE (Dz. U. UE. L. z 2019 r. Nr 158, str. 125 zezm.);
-
projekt ustawy o zmianie ustawy - prawo energetyczne i ustawy o odnawialnych źródłach energii, złożony 2 czerwca 2021 r. przez Ministra Klimatu i Środowiska (nr z wykazu UC74 );
-
projekt ustawy o zmianie ustawy o odnawialnych źródłach energii oraz niektórych innych ustaw, złożony 25 lutego 2022 r. przez Ministra Klimatu i Środowiska (nr z wykazu UC99) ;
-
projekt nowelizacji Ustawy OZE, przyjęty uchwałą Senatu RP z dnia 23 lipca 2021 r. (wniesiony do Sejmu 27 lipca 2021 r., nr EW-020-500(2)/21).
Zatrudnienie w ramach realizacji projektu „Mazowsze bez Smogu” realizowanego w ramach FEM 2021-2027. Lider projektu przewiduje szkolenia niezbędne do realizacji zadań na tym stanowisku. Przewiduje się także szkolenia w zakresie obsługi sprzętu specjalistycznego, m.in. niezbędnych do obsługi drona.
Zgodnie z założeniami projektu wymagane jest podpisanie, przez zatrudnionego na tym stanowisku pracownika, umowy lojalnościowej na czas trwania projektu, tj. do końca 2028 r.
W przypadku rezygnacji ze stanowiska pracownik będzie zobowiązany do zwrotu kosztów szkoleń.
III. Zakres zadań wykonywanych na stanowisku, a w szczególności:
1. Zadania główne:
-
prowadzenie spraw i obowiązków wynikających z zapisów dot. jakości i czystości powietrza wskazanych w Programach Ochrony Powietrza obowiązujących na terenie gminy oraz w uchwale antysmogowej, w tym sprawozdawczości, kontroli źródeł spalania paliw, informowania społeczeństwa, w tym:
-
obsługa systemów wytworzonych przez Lidera projektu „Mazowsze bez smogu”,
-
opracowanie strategii służącej poprawie jakości powietrza m.in. na podstawie Planu Gospodarki Niskoemisyjnej, Planu Ograniczenia Niskiej Emisji,
-
nadzór nad wdrażaniem ww. strategii oraz monitorowanie realizacji uchwał i strategii lokalnych w zakresie ochrony powietrza,
-
monitorowanie oraz prowadzenie sprawozdawczości realizacji założeń Programu ochrony powietrza i Planu działań krótkoterminowych,
-
monitorowanie stanu inwentaryzacji źródeł ciepła oraz wsparcie w aktualizacji bazy danych,
-
wykonanie diagnozy ubóstwa energetycznego mieszkańców oraz jej aktualizacja, w tym na podstawie istniejących danych i rejestrów,
-
utworzenie bazy danych dot. ubóstwa energetycznego Gminy Stara Biała,
-
udział w kontrolach palenisk oraz czynna współpraca w tym zakresie zuprawnionymi urzędnikami gminy i policją,
-
zlecanie badania próbek popiołu do akredytowanego laboratorium w celu wykrycia spalania najgorszej jakości paliw i odpadów,
-
wsparcie w pozyskiwaniu zewnętrznego wsparcia finansowego dla gminy na realizację zidentyfikowanych potrzeb w zakresie inwestycji i działań ograniczających emisję zanieczyszczeń, podnoszących efektywność energetyczną i budujących świadomość społeczną w tym zakresie,
-
prowadzenie sprawozdawczości z realizacji Programu ochrony powietrza i Planu działań krótkoterminowych,
-
planowanie i inicjowanie działań służących ochronie środowiska, w tym prowadzenie edukacji ekologicznej, tj.:
-
wykonanie analizy dotyczącej potrzeb edukacyjnych mieszkańców gminy w zakresie ochrony powietrza oraz jej aktualizacja, w tym zidentyfikowanie grup wymagających szczególnego wsparcia oraz opracowanie scenariusza planowanych do przeprowadzenia działań informacyjnych z zakresu ochrony powietrza,
-
drukowanie i dystrybucja materiałów informacyjno-edukacyjnych dot. ochrony powietrza,
-
organizacja wydarzeń informacyjno-edukacyjnych w zakresie ochrony powietrza,
-
doradztwo mieszkańcom w zakresie wymiany źródła ogrzewania i termomodernizacji oraz pomoc w pozyskaniu środków finansowych,
-
wsparcie działań zmierzających ku zwiększeniu oszczędności zużycia energii w gospodarstwach domowych dotkniętych ubóstwem energetycznym,
-
współdziałanie z odpowiednimi organami administracji rządowej, samorządowej w zakresie spraw prowadzonych w referacie dotyczących ochrony powietrza, w tym: realizacja zadań i celów określonych dla Ekodoradcy w opracowaniu „Koncepcja projektu „Mazowsze bez Smogu” realizowanego w ramach FEM 2021-2027” lub innym dokumencie określającym zakres realizowanego projektu „Mazowsze bez smogu”,
-
współpraca ze stanowiskiem pracy ds. zamówień publicznych w zakresie przygotowania materiałów do przetargu, uczestniczenie w komisji przetargowej oraz współpraca w przygotowywaniu projektów umów w sprawach realizacji zamówień publicznych z zakresu spraw prowadzonych w referacie przypisanych stanowisku ds. ochrony powietrza,
-
przygotowywanie i aktualizacja informacji publikowanych na stronach internetowych oraz przygotowywanie, terminowe publikowanie i aktualizowanie informacji zamieszczanych na stronie BIP dotyczących ochrony powietrza.
2. Zadania pomocnicze: - realizacja wspólnych zadań referatów oraz samodzielnych stanowisk pracy określonych w § 15 Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy Stara Biała.
IV. Informacja o warunkach pracy na danym stanowisku:
-
miejsce pracy: Urząd Gminy Stara Biała, ul: Jana Kazimierza 1, 09-411 Biała;
-
praca na przedmiotowym stanowisku jest pracą biurową oraz pracą w terenie;
-
praca w zespole;
-
praca przy monitorze ekranowym powyżej 4 godzin dziennie, obsługa urządzeń biurowych, bezpośredni oraz telefoniczny kontakt z klientami,
-
pełny wymiar czasu pracy;
-
budynek Urzędu jest piętrowy, posiada podjazd dla osób niepełnosprawnych;
-
pomieszczenie biurowe jest usytuowane na parterze;
-
budynek Urzędu nie posiada windy;
-
pomieszczenie sanitarne i pomieszczenia pracy niedostosowane dla osób niepełnosprawnych (poruszających się na wózku);
-
umowa o pracę: pierwsza umowa zawierana jest na czas określony.
W przypadku osób podejmujących po raz pierwszy pracę na stanowisku urzędniczym, umowę o pracę zawiera się na czas określony, nie dłuższy niż 6 miesięcy. W czasie trwania umowy organizuje się służbę przygotowawczą kończącą się egzaminem, którego pozytywny wynik jest warunkiem dalszego zatrudnienia pracownika.
V. Informacja o wskaźniku zatrudnienia osób niepełnosprawnych:
W miesiącu poprzedzającym datę ogłoszenia o naborze wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Gminy Stara Biała, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, jest niższy niż 6%.
VI. Oferta powinna zawierać następujące dokumenty:
1. List motywacyjny zawierający numer telefonu lub adres e-mailem oraz opatrzony własnoręcznym podpisem.
2. Życiorys (CV) z dokładnym opisem przebiegu pracy zawodowej oraz własnoręcznym podpisem.
List motywacyjny i CV powinny być opatrzone klauzulą:
”Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji w Urzędzie Gminy Stara Biała ul. Jana Kazimierza 1, 09-411 Biała na stanowisko: Podinspektor – stanowisko pracy ds. ochrony powietrza-Ekodoradca”
3. Kwestionariusz osobowy dla kandydata.
4. Kserokopie dokumentów potwierdzających wymagane wykształcenie oraz kwalifikacje i uprawnienia zawodowe.
5. Kserokopie świadectw pracy.
6. Kopię dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność w przypadku, gdy kandydat zamierza skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. opracownikach samorządowych (Dz. U. z 2022 r., poz. 530 ze zm.).
7. Oświadczenie kandydata, że w przypadku wyboru jego oferty zobowiązuje się nie wykonywać zajęć pozostających w sprzeczności lub związanych z zajęciami, które wykonuje w ramach obowiązków służbowych, wywołujących uzasadnione podejrzenie o stronniczość lub interesowność oraz zajęć sprzecznych z obowiązkami wynikającymi z ustawy.
8. Klauzulę informacyjną dla kandydata.
9. Oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych.
10. Oświadczenie kandydata o braku skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.
11. Oświadczenie kandydata o posiadaniu obywatelstwa polskiego.
12. Inne oświadczenia/zaświadczenia o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach.
Dokumenty można składać:
- osobiście w Kancelarii Urzędu Gminy (pok. nr 22), w zaklejonej kopercie z dopiskiem na kopercie:
„Nabór na wolne stanowisko urzędnicze – podinspektor – stanowisko pracy ds. ochrony powietrza-Ekodoradca”
w nieprzekraczalnym terminie do dnia 16 lutego 2024 r. do godz. 15:00.
lub
- przesłać pocztą na adres: Urząd Gminy Stara Biała, Biała, ul. Jana Kazimierza 1, 09-411 Biała, z dopiskiem na kopercie :
„Nabór na wolne stanowisko urzędnicze – podinspektor – stanowisko pracy ds. ochrony powietrza-Ekodoradca”
w nieprzekraczalnym terminie do dnia 16 lutego 2024 r. do godz. 15:00.
Wymagane dokumenty powinny być własnoręcznie podpisane.
W przypadku ofert przesyłanych pocztą należy uwzględnić czas dojścia przesyłki pocztowej w terminie określonym w ogłoszeniu o naborze.
Aplikacje, które wpłyną do Urzędu Gminy Stara Biała po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
Z osobami, które spełnią wymagania formalne może być przeprowadzona rozmowa, test kwalifikacyjny lub sprawdzenie umiejętności o czym kandydaci zostaną poinformowani telefonicznie. Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej BIP oraz na tablicy informacyjnej w Urzędzie Gminy Stara Biała.
Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej BIP oraz na tablicy informacyjnej w Urzędzie Gminy Stara Biała przez okres co najmniej 3 miesięcy.
Nieodebrane dokumenty aplikacyjne, które wpłynęły po terminie oraz niewykorzystane w procesie rekrutacji podlegają komisyjnemu zniszczeniu po upływie 30 dni od dnia zakończenia naboru.
Biała, dnia 2 lutego 2024 r.
Wójt
/-/ Sławomir Wawrzyński