W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt


Wójt Gminy Stara Biała

Sławomir Wawrzyński

Urząd Gminy Stara Biała

ul. Jana Kazimierza 1
09-411 Biała


tel.: +48 (24) 366 87 10
fax: +48 (24) 365 61 65


Strona internetowa: www.starabiala.pl

email: gmina@starabiala.pl

Przetarg nieograniczony

Wersja strony w formacie XML
Szczegóły
Zamówienie na Budowa parkingu w centrum miejscowości Maszewo Duże
Status zamówienia rozstrzygnięte
Nr sprawy IR.ZP.271.12.2014
Zamawiający Gmina Stara Biała
Tryb zamówienia Przetarg nieograniczony
Wartość zamówienia Poniżej 5 186 000 euro
Termin składania ofert
rozstrzygnięcie
Podpisano umowę z wykonawcą

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane


Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: tak, numer ogłoszenia w BZP: 158374 - 2014 r.

Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.


Sekcja I: Zamawiający

I.1) Nazwa i adres: Gmina Stara Biała, ul. Jana Kazimierza 1, 09-411 Biała, woj. mazowieckie, tel. 24 366-87-10, faks 24 365-61-65.
I.2) Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa.

Sekcja II: Przedmiot zamówienia

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Budowa parkingu w centrum miejscowości Maszewo Duże.
II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane.
II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest wykonanie zadania pn. Budowa parkingu w centrum miejscowości Maszewo Duże zgodnie z projektemi budowlanymi i SST. W zakres zamówienia wchodzi: 1. utwardzenie terenu z kostki betonowej brukowej (parking, chodnik, utwardzenie powierzchni publicznej nie stanowiące dróg ani ciągów pieszych, drogi), 2. odwodnienie terenu za pomocą kanalizacji deszczowej, 3. montaż oznakowania drogowego, 4. montaż ławek parkowych z oparciem - 12 szt. (konstrukcja stalowa, siedzisko i oparcie z desek; długość ławki 1,5 m), 5. montaż stojaka rowerowego - 1 szt. 6. montaż 4 szt. lamp parkowych solarnych o parametrach: - wysokość słupa 3 m, - żarówka - min. LED 13W - panel - min. 130W - pojemność akumulatora - min. 80 Ah. 7. obsianie terenu trawą 8. nasadzenia wieloletnie - 274 szt, (sadzonki w doniczkach) w tym: - 20 szt. lip kształtowanych w kulę o wys. min. 2,0 m - 254 szt. żywotnika zachodniego odmiana smaragd o wys. min. 1,5 m. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawierają: projekt budowlany branży drogowej i sanitarnej, projekt budowlano-wykonawczy budowy odwodnienia terenu parkingu, projekt wykonawczy branży telekomunikacyjnej, projekt budowlany branży sanitarnej (przejście przez drogę wojewódzką). Załączony przedmiar robót stanowi wyłącznie orientacyjny materiał pomocniczy. Przedmiot umowy należy wykonać zgodnie z: wymaganiami określonymi przez Zamawiającego w SIWZ, projektami budowlanymi, SST, zasadami wiedzy technicznej i sztuki budowlanej oraz obowiązującymi przepisami i polskimi normami na warunkach wskazanych w ofercie, złożonej przez Wykonawcę, stanowiącej załącznik do umowy. Zawarte w załączonych do SIWZ dokumentach (projekty budowlane, szczegółowe specyfikacje techniczne, przedmiar robót) ewentualne nazwy producentów lub symbole określające niektóre materiały należy traktować, jako przykładowe. Zamawiający dopuszcza zastosowanie rozwiązań (materiałów) równoważnych do opisanych w dokumentacji budowlanej i szczegółowych specyfikacjach technicznych pod warunkiem spełnienia przez nie wymogów zawartych w opisie przedmiotu zamówienia zawartego w instrukcji dla wykonawców (SIWZ). W takiej sytuacji wykonawca jest zobowiązany wykazać, że oferowane przez niego rozwiązania spełniają wymagania stawiane przez Zamawiającego. Prace objęte przedmiotem zamówienia muszą być wykonane zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w tym ustawy Prawo Budowlane oraz wydanymi na jego podstawie aktami wykonawczymi, a także zasadami wiedzy technicznej. Wykonawca udzieli Zamawiającemu gwarancji na przedmiot umowy na okres min. 36 m-cy.
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.32.00-1, 45.23.21.30-2, 45.11.27.11-2.

Sekcja III: Procedura

III.1) Tryb udzielenia zamówienia: Przetarg nieograniczony.
III.2) Informacje administracyjne
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: tak, projekt/program: PROW 2007-2013 w ramach działania 413 Wdrażanie lokalnych strategii rozwoju dla operacji, które odpowiadają warunkom przyznania pomocy w ramach działania Odnowa i rozwój wsi.

Sekcja IV: Udzielenie zamówienia

IV.1) Data udzielenia zamówienia: 27.06.2014
IV.2) Liczba otrzymanych ofert: 9.
IV.3) Liczba odrzuconych ofert: 0.
IV.4) Nazwa i adres wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych RIMEX Janusz Frelek, ul. Agrestowa 1c, 09-402 Płock, kraj/woj. mazowieckie.
IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 417961,21 PLN.
IV.6) Informacja o cenie wybranej oferty oraz o ofertach z najniższą i najwyższą ceną:
  1. Cena wybranej oferty: 439500,00
  2. Oferta z najniższą ceną: 439500,00 / Oferta z najwyższą ceną: 649074,85
  3. Waluta: PLN.

Ogłoszenie zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych w dniu 1 lipca 2014 r. Numer ogłoszenia: 219894 - 2014.


OGŁOSZENIE O WYBORZE NAJKORZYSTNIEJSZEJ OFERTY

Na podstawie art. 92 ust. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2013 r., poz. 907 ze zmianami) Wójt Gminy Stara Biała, ul. Jana Kazimierza 1, 09-411 Biała, pow. płocki zawiadamia, że w wyniku postępowania o zamówienie publiczne przeprowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na zamówienie pn. „Budowa parkingu w centrum miejscowości Maszewo Duże” została wybrana najkorzystniejsza oferta. Jedynym kryterium oceny ofert była cena (cena – 100%).

Jako najkorzystniejszą wybrano ofertę nr 8 złożoną przez firmę:

Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych
"RIMEX" Janusz Frelek
ul. Agrestowa 1c, 09-402 Płock

Cena oferty brutto wynosi: 439500,00 złotych
(słownie: czterysta trzydzieści dziewięć tysięcy pięćset złotych 00/100).

Uzasadnienie wyboru: Wybrana oferta spełnia wymogi określone w specyfikacji istotnych warunków zamówienia i jest ofertą o najniższej cenie spośród ofert złożonych w postępowaniu.

W przetargu oferty złożyli następujący Wykonawcy:

Lp. Wykonawca Punktacja
w kryterium cena łącznie
1. Przedsiębiorstwo Transportowo-Remontowe „TRANSERWIS” Krzysztof Dublicki Maszewo Duże 1c, 09-400 Płock 86,20 pkt 86,20 pkt
2. Firma Remontowo-Budowlana „LIPOWSKI” Sp. jawna Mieczysław i Grzegorz Lipowscy ul. Kostrogaj 25, 09-400 Płock 80,20 pkt 80,20 pkt
3. Przedsiębiorstwo Budowlano-Montażowe „STANBUD” Stanisław Chrzanowski ul. Bukowa 13, 09-402 Płock 71,46 pkt 71,46 pkt
4. Przedsiębiorstwo Produkcyjno-Handlowe „PASAT” Krzysztof Konstantinow ul. Tadeusza Kościuszki 18, 09-100 Płońsk 84,33 pkt 84,33 pkt
5. DARBUD Dariusz Jarzyński Nowa Biała 25, 09-411 Biała 94,85 pkt 94,85 pkt
6. Handel i Usługi Budowlane „ER-BRUK” Avetisyan Karen, ul. Starowiejska 87, 87-603 Wielgie 67,71 pkt 67,71 pkt
7. Zakład Usługowy „KUL-BRUK” Zdzisław Kulig, Nowa Wieś 6, 87-603 Wielgie 97,58 pkt 97,58 pkt
8. Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych "RIMEX" Janusz Frelek ul. Agrestowa 1c, 09-402 Płock 100 pkt 100 pkt
9. Zakład Usługowo-Handlowy „WIGMA” Sp. z o.o., ul. Walecznych 16/9, 09-409 Płock 93,91 pkt 93,91 pkt

OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane


Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.


Sekcja I: Zamawiający

I.1) Nazwa i adres: Gmina Stara Biała, ul. Jana Kazimierza 1, 09-411 Biała, woj. mazowieckie, tel. 24 366-87-10, faks 24 365-61-65.
Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.starabiala.pl, www.starabiala.pl.
I.2) Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa.

Sekcja II: Przedmiot zamówienia

II.1) Określenie przedmiotu zamówienia
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Budowa parkingu w centrum miejscowości Maszewo Duże.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest wykonanie zadania pn. Budowa parkingu w centrum miejscowości Maszewo Duże zgodnie z projektemi budowlanymi i SST. W zakres zamówienia wchodzi: 1. utwardzenie terenu z kostki betonowej brukowej (parking, chodnik, utwardzenie powierzchni publicznej nie stanowiące dróg ani ciągów pieszych, drogi), 2. odwodnienie terenu za pomocą kanalizacji deszczowej, 3. montaż oznakowania drogowego, 4. montaż ławek parkowych z oparciem - 12 szt. (konstrukcja stalowa, siedzisko i oparcie z desek; długość ławki 1,5 m), 5. montaż stojaka rowerowego - 1 szt. 6. montaż 4 szt. lamp parkowych solarnych o parametrach: - wysokość słupa 3 m, - żarówka - min. LED 13W - panel - min. 130W - pojemność akumulatora - min. 80 Ah. 7. obsianie terenu trawą 8. nasadzenia wieloletnie - 274 szt, (sadzonki w doniczkach) w tym: - 20 szt. lip kształtowanych w kulę o wys. min. 2,0 m - 254 szt. żywotnika zachodniego odmiana smaragd o wys. min. 1,5 m. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawierają: projekt budowlany branży drogowej i sanitarnej, projekt budowlano-wykonawczy budowy odwodnienia terenu parkingu, projekt wykonawczy branży telekomunikacyjnej, projekt budowlany branży sanitarnej (przejście przez drogę wojewódzką). Załączony przedmiar robót stanowi wyłącznie orientacyjny materiał pomocniczy. Przedmiot umowy należy wykonać zgodnie z: wymaganiami określonymi przez Zamawiającego w SIWZ, projektami budowlanymi, SST, zasadami wiedzy technicznej i sztuki budowlanej oraz obowiązującymi przepisami i polskimi normami na warunkach wskazanych w ofercie, złożonej przez Wykonawcę, stanowiącej załącznik do umowy. Zawarte w załączonych do SIWZ dokumentach (projekty budowlane, szczegółowe specyfikacje techniczne, przedmiar robót) ewentualne nazwy producentów lub symbole określające niektóre materiały należy traktować, jako przykładowe. Zamawiający dopuszcza zastosowanie rozwiązań (materiałów) równoważnych do opisanych w dokumentacji budowlanej i szczegółowych specyfikacjach technicznych pod warunkiem spełnienia przez nie wymogów zawartych w opisie przedmiotu zamówienia zawartego w instrukcji dla wykonawców (SIWZ). W takiej sytuacji wykonawca jest zobowiązany wykazać, że oferowane przez niego rozwiązania spełniają wymagania stawiane przez Zamawiającego. Prace objęte przedmiotem zamówienia muszą być wykonane zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w tym ustawy Prawo Budowlane oraz wydanymi na jego podstawie aktami wykonawczymi, a także zasadami wiedzy technicznej. Wykonawca udzieli Zamawiającemu gwarancji na przedmiot umowy na okres min. 36 m-cy.
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.32.00-1, 45.23.21.30-2, 45.11.27.11-2.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: Zakończenie: 30.09.2014.

Sekcja III: Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

III.1) Wadium:
Informacja na temat wadium: W przedmiotowym postępowaniu wymagane jest wniesienie wadium w wysokości: 8 000,00 zł (słownie: osiem tysięcy złotych 00/100), Wadium może być wnoszone w formach określonych w art. 45, ust. 6 ustawy Prawo zamówień publicznych. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek: BS w Starej Białej 03 9038 0004 0000 0013 2000 0040. Za zachowanie terminu do wniesienia wadium w przypadku przelewu uważa się uznanie rachunku bankowego zamawiającego do dnia 28.05.2014 r. do godz. 09.00.
III.2) Zaliczki
III.3) Warunki udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Za spełnienie warunku uznane zostanie udokumentowanie dysponowania osobami posiadającymi uprawnienia do pełnienia obowiązków kierownika budowy w specjalności drogowej oraz kierownika robót w specjalności sanitarnej
III.4) Informacja o oświadczeniach lub dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
  1. wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  2. oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
  1. oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  2. aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  3. aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  4. aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1)dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
  1. nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  2. nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4)Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
  1. lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.6) Inne dokumenty
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
Wymagane jest złożenie: 1. oświadczenia w trybie art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, 2. w przypadku, jeżeli wykonawca wykazując spełnienie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Pzp zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia oraz przedstawienie dokumentu w trybie § 1 ust. 6 pkt 2 w/w rozporządzenia

Sekcja IV: Procedura

IV.1) Tryb udzielenia zamówienia
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) Kryteria oceny ofert
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.3) Zmiana umowy
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
W przypadkach przewidzianych w umowie dopuszcza się wprowadzenie zmian za zgodą stron. Dopuszczalne jest dokonanie zmian w umowie dotyczących: a) Zmiany technologii wykonawstwa lub materiałów przewidzianych w dokumentacji projektowej. b) Zmiany terminu wykonania przedmiotu umowy w sytuacjach wystąpienia: - warunków atmosferycznych uniemożliwiających wykonywanie prac bądź powodujących spadek ich jakości, - uwarunkowań formalno-prawnych odnoszących się przede wszystkim do: zmian dokumentacji projektowej na etapie wykonawstwa z przyczyn niezależnych od obu stron, - trudności związanych z zajęciem terenów stanowiących własność innych podmiotów, - uwarunkowań wynikających z nieprzewidzianych utrudnień technicznych związanych z realizacją zadania. Zmiany mogą być inicjowane przez Zamawiającego lub Wykonawcę
IV.4) Informacje administracyjne
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.starabiala.pl, www.starabiala.pl.
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Stara Biała, ul. Jana Kazimierza 1, 09-411 Biała, pok. nr 6.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 28.05.2014 godzina 09:00, miejsce: Urząd Gminy Stara Biała, ul. Jana Kazimierza 1, 09-411 Biała, kancelaria Urzędu Gminy.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Zamawiający złożył wniosek o przyznanie pomocy w ramach działania 413 Wdrażanie lokalnych strategii rozwoju PROW 2007-2013 dla operacji, które odpowiadają warunkom przyznania pomocy w ramach działania Odnowa i rozwój wsi.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie.

Ogłoszenie zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych w dniu 12 maja 2014 r. Numer ogłoszenia: 158374 - 2014.


Pliki do pobrania:

  1. Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia
  2. Projekt zagospodarowania terenu
  3. Projekt budowlany branża drogowa i sanitarna
  4. Projekt budowlano-wykonawczy - odwodnienie terenu parkingu
  5. Projekt budowlany - branża teletechniczna
  6. Projekt budowlany - budowa odcinka kanalizacji deszczowej w drodze wojewódzkiej
  7. Szczegółowa Specyfikacja Techniczna - branża drogowa
  8. Szczegółowa Specyfikacja Techniczna - branża sanitarna
  9. Szczegółowa Specyfikacja Techniczna - branża teletechniczna
  10. Przemiar robót
  1. Odpowiedź na zapytanie

Załączniki

Powiadom znajomego